Rolul cel mai important pentru un Wedding Planner

Interviu cu Silvia Drăgan, Wedding Planner.

nunti-2018
Silvia Drăgan este Convention Sales Manager în echipa de Vânzari și Marketing a Hotelului InterContinental Bucuresti, și se ocupă, din 2015, de organizarea de evenimente corporate și private. Doar în anul 2017, Silvia a fost Wedding planner pentru 30 cupluri care au organizat nunta sau petrecerea de botez la InterContinental.

Care este rolul unui wedding planner?

În calitate de Wedding planner, cel mai  important rol este acela de a-i consilia pe miri în alegerile pe care le fac - îi ajut cu întrebări și răspunsuri, astfel încât să își contureze o imagine de ansamblu asupra celei mai frumoase zi din viata lor de cuplu. Este important să înțelegem ceea ce ei își doresc și apoi, să le demonstrăm că pot avea încredere deplină în expertiza noastră dovedită, pentru a-i ajuta să trăiască nunta la care au visat.

Mirii sunt, de cele mai multe ori, pentru prima oară în postura de organizatori de evenimente și presiunea este cu atât mai mare cu cât este cel mai important eveniment din viața lor. Sunt neîncrezatori și emotionați, iar eu cred ca tocmai acesta este rolul meu cel mai important: să îi ajut să scape de teama organizării nunții, să le ofer încredere că mă pot întreba orice legat de organizarea evenimentului, pentru a fi unul reușit.

La InterContinental, eu și colegele mele suntem la dispoziția mirilor în permanență, pentru ca, atât înainte, cât și în momentul nunții, ei sa se bucure de eveniment fără griji organizatorice.

Care sunt cele mai importante aspecte de care se ține cont atunci când un client organizează o nuntă la InterContinental?

Mirii care aleg Hotelul InterContinental sunt atrași de poziționarea hotelului în centrul orasului, de priveliștea pe care o oferă anumite săli și camere, dar și de reputația hotelului privind calitatea meniului și a serviciilor.

Aspectele care ar mai putea fi luate în considerare ar fi numărul invitaților, posibilitatea cazării acestora, terasa cu priveliște asupra orașului, posibilitatea realizării ședințelor foto legate de nuntă, posibilitatea parcării, opțiunile variate pentru decorațiuni și pentru sălile de bal. Mai nou, le putem oferi mirilor și prețuri speciale la noul salon de înfrumusețare deschis recent la InterContinental.
Pentru a veni în întâmpinarea dorințelor mirilor, am gândit un pachet – cadou cu servicii și facilități pe care le ofeim gratuit celor care își organizează nunta la InterContinental, pornind de la cel mai important avantaj al organizării nunții într-un hotel – cazarea. Oferim un apartament pentru miri, dar și o cameră pentru nași, precum și tarife speciale pentru invitați în noaptea nunții. Apoi, sunt detaliile privind decorarea sălii (meniuri și cartonașe cu numele invitaților, decorarea scaunelor și meselor), echipamentele tehnice și degustarea meniului, pe care le-am inclus în pachetul-cadou din partea hotelului.

În privința sălilor, hotelul nostru dispune de trei săli de bal, o sală cu terasă și două restaurante, în care putem organiza nunți de la 40 la 250 de invitați. Sălile pot fi decorate în funcție de dorințele mirilor care pot alege dintre opțiunile gratuite sau cele contra-cost.

In privința bugetului, meniurile pornesc de la 56 Eur +TVA / persoană și includ trei feluri de mâncare, tort de nuntă, fructe, ceai și cafea. Pachetele de băuturi pornesc de la 20 Eur +TVA / pesoană. Colegele noastre de la patiserie pot decora tortul în funcție de preferințe și pot pregăti un candy bar delicios pentru cei care aleg și acest serviciu suplimentar.   

Toate preparatele din meniu sunt proaspăt pregătite la hotel, inclusiv tortul, cu ingrediente premium și rețete gustoase, tradiționale sau moderne, în funcție de meniul ales. Hotelul InterContinental a fost dintotdeauna renumit pentru gustul și calitatea preparatelor oferite, tradiție pe care o păstram și o susținem și cu meniurile de nuntă.

Cum se creează echilibrul setup-ului în spatiul de petrecere?

Pentru a crea o armonie între toate elementele sălii, trebuie să tii cont de toate elementele, care să se armonizeze în funcție de culoarea aleasă de miri sau de o anumită temă a nunții, dacă exista. Toate acestea trebuie să se potrivească și cu design-ul sălii, cu stilul ei decorativ în alegerea florilor, a huselor de scaune, a culorilor luminilor arhitecturale. Chiar și culorile deserturilor de la candy bar sunt intergrate în conceptul coloristic al evenimentului. Ringul de dans se amplasează în funcție de numărul invitaților și asezarea lor la mese. Elementele funcționale contribuie și ele la reușita evenimentului (sonorizare, lumini, poziția scenei), dar este foarte important să existe un echilibru între acestea și elementele de decor, astfel încat să se completeze, sa se susțină reciproc pentru reușita evenimentului.

Ce înseamnă o nuntă memorabilă pentru tine, ca Wedding planner și de ce?

Cea mai mare satisfacție pe care o poate avea un Wedding planner este nu doar organizarea unui eveniment reușit, ci și relația de prietenie care se creează cu mirii și faptul că ei se întorc cu drag pentru diverse ocazii,  chiar și pentru o simplă vizită, de exemplu.

Ce așteptări ar trebui să nu aibă mirii de la o nuntă?

Să nu se aștepte să danseze perfect dansul mirilor, dacă nu sunt dansatori profesioniști, de restul, ne ocupăm noi să fie perfect. Și aici mă refer inclusiv la cererile “last minute”, schimbările de ultim moment. Întotdeauna sunt. Asta diferențiază un Wedding planner foarte bun, de unul obișnuit – calmul, disponibilitatea și capacitatea de a rezolva cu success solicitări care vin în ultima clipă.  

Câteva exemple de întâmplări de la diferite nunți care v-au rămas în amintire?

Unul dintre ele a fost când mirii au purtat costume populare pe tot parcursul nunții, ceea ce mi s–a părut foarte original. Apoi, găsesc foarte emoționante nunțile care se fac în același timp cu botezul; una dintre ele îmi este foarte dragă, cu miri care mi-au rămas prieteni. La altă nuntă, cei care au furat mireasa au adus, în glumă, altă mireasă decât cea pe care o furaseră.  

Care sunt trendurile nuntilor pentru 2018?

Împreună cu colaboratorii noștri de la compania Partyland am observat câteva tendințe pentru nunți în 2018, dincolo de prezența culorii mov – lila, specifică acestui an. Astfel, mirii își doresc să își distreze invitații cât mai bine, cu diferite momente, precum dansatori sau acrobați.
De asemenea, foarte important a devenit și bufetul în loc de meniul servit, sau combinații de stații live cu meniu servit. Dacă până acum trendul era să ai o nuntă cât mai mare și cât mai extravagantă, din acest an, ne așteptăm și la nunți mai mici. Mai puțini invitați, săli mai mici și totul mult mai cochet și mai personalizat. Am regăsit această tendință în solicitările de nunți primite în urma participărilor la târgurile de nunți, unde mirii întrebau cu un fel de teamă dacă putem organiza și nunți de 70-90 de personane sau daca avem un număr minim de participanți pentru săli. Nu avem un număr minim, pentru că avem săli potrivite atât pentru nunți restrânse, cât și pentru nunâi cu număr mare de participanți.  

Când începe și când se termină sezonul nunților, care sunt perioadele cele mai solicitate la InterContinental, pentru organizarea de nunți?

Dacă ne referim la solicitări, cele mai multe apar la începutul anului și apoi la finalul anului, pentru anul următor. Lunile pentru care avem cele mai multe solicitări sunt lunile de primăvara-vară, după postul Paștelui, până la postul Sf. Petru și Pavel. În acest an, spre exemplu, sunt trei săptămâni de post în luna iunie, ceea ce face ca nunțile să se concentreze ori înainte, ori dupa, în iulie. Perioada septembrie – octombrie este și ea una foarte solicitată pentru nunți.

Care sunt sălile cele mai potrivite pentru nunți la InterContinental și care ar fi caracteristicile acestora?  

Dispunem de o serie de săli, fiecare cu personalitatea ei, cu decorul ei. Sala Ronda, cea mai mare sală de bal de la InterContinental, aflată la etajul 1, are o capacitate maximă de 250 de locuri în set up banchet, de nuntă. Este o sală impresionantă prin decorul ei,  cu opera de artă numită “Hora” realizată cu foiță de aur, pe peretele de fundal al sălii.

Apoi, Sala Fortuna, de la etajul 21 al hotelului, cu 120 de locuri, se remarcă prin priveliștea unică asupra orașului; aceasta este sala de bal aflată la cea mai mare înalțime, nu doar din București, ci chiar din România.

O altă sală de bal foarte frumoasa, ca o sală de bal dintr-un palat baroc, este Sala Rapsodia, aflată la etajul 1 al hotelului, având o capacitate de  maxim 90 de invitați pentru o nuntă.

La parterul hotelului, sunt Braseria Corso și Restaurantul Modigliani, care sunt potrivite pentru evenimente private de până la 100 de invitați și au avantajul teraselor.

Pentru evenimente mai restrânse, de până la 60 de invitați, avem Sala Opera la etajul al doilea, care beneficiază de acces la terasa Opera, unde putem organiza primirea invițatilor, se pot face fotografii și putem organiza chiar și ceremonii de nuntă.

Contact pentru organizarea unei nunți la InterContinental

nunti-2018nunti-2018nunti-2018nunti-2018nunti-2018
Termeni și Condiții | Politica de confidentialitate

Copyright 2018 InterContinental Bucharest. This hotel is owned by SC Compania Hoteliera Intercontinental Romania SA and managed by HH Hotels (Romania) SRL